Belgische Vereniging van Artsensyndicaten

MyRiziv krijgt een make-over

Nieuwe look & feel

De voorbije jaren hebben we door een uitbouw van de services in MyRiziv al sterk ingezet op administratieve vereenvoudiging, maar MyRiziv steekt vanaf nu ook in een nieuw jasje.
We maken de verschillende services compatibel met mobiele apparaten en optimaliseren verder de gebruikerservaring.

 

Gefaseerde aanpak

De make-over verloopt gefaseerd. Vanaf vandaag is er al een nieuwe look & feel voor:

  • de homepagina, waarin de zorgverlener
    • zijn profiel met daarin een aantal basisgegevens kan raadplegen en wijzigen, bv. zijn mailadres
    • kan doorklikken naar een aantal services, zoals de accreditering en het beheer van praktijk- en financiële gegevens (= de ‘oude versie’ van MyRiziv)

  • de nieuwe service ‘sociaal statuut’, waarin de zorgverlener vanaf begin juni
    • zijn contracten kan raadplegen die de verzekeringsondernemingen hebben overgemaakt
    • informatie krijgt over een aantal basisvoorwaarden waaraan hij al dan niet voldoet.

 

In de periode 2020-2021 zullen we geleidelijk alle services ombouwen, zodat ze aan de nieuwe look & feel beantwoorden. Zo gaan we de komende maanden aan de slag met het beheer van de financiële gegevens en de werkadressen. We zullen ook de interacties tussen de verschillende services optimaliseren.

 
Let op: Er zal dus een overgangsfase zijn waarin de zorgverlener – afhankelijk van waar hij zich in MyRiziv bevindt – een verschillende gebruikerservaring heeft. Wij hopen de ongemakken wel zo veel mogelijk te beperken.
 

 

Toegang voor mandaatnemers

De nieuwe versie van MyRiziv is ook toegankelijk voor mandaatnemers.

In juni is dat enkel zo voor mandaatnemers met een mandaat ‘Sociaal statuut RIZIV’, vanaf juli ook voor mandaatnemers met een mandaat ‘Administratief dossier RIZIV’.

Hierdoor zullen gebruikers zich bij het inloggen moeten identificeren als zorgverlener of burger (mandaatnemer).

 

Bron: RIZIV

Publicatie datum: 03/06/2020